Lees de top 5 blogs van ZiekenhuisPlanners in 2023

In 2023 hebben we veel blogs geschreven over plannen in de ziekenhuiszorg. Dit leverde mooie en relevante content op. We hebben de top 5 blogs nog eens een keer voor je op een rijtje gezet.

1. Min- en plusuren in de ziekenhuiszorg

Het zal je niet verbazen dat zorgmedewerkers het afgelopen jaar meer uren hebben gewerkt. De zorgmedewerkers maken vaak meer uren dan in hun contract staat. Dit komt onder andere door het coronavirus, het hoge ziekteverzuim en het personeelstekort.

ZP_Plus_en_minuren_in_de_ziekenhuiszorg_uitgelegd

Wat is het gevolg van deze plusuren?

2. Capaciteitsplanning in de ziekenhuiszorg

Een capaciteitsplanning is een handig hulpmiddel voor het maken van een evenwichtig rooster. Het geeft je namelijk inzicht in de verhouding tussen de benodigde- en de beschikbare uren. Met een goed overzicht bespaar je budget en voorkom je daarmee een hoop plan-trammelant.

ZP_Het_nut_van_een_capaciteitsplanning_in_de_ziekenhuiszorg

Hoe maak je een capaciteitsplanning?

Je vindt alle relevante informatie in deze blog.

3. Vragen over capaciteitsmanagement beantwoord

In de ingewikkelde ziekenhuiszorg is het erg belangrijk om goed te plannen hoeveel personeel en middelen nodig zijn. Zo zorgen we ervoor dat we aan de behoeften van patiënten kunnen voldoen en tegelijk de zorg efficiënt en kwalitatief goed houden.

ZP_de_vier_belangrijkste_vragen_over_capaciteitsmanagement_beantwoord

Alle vragen over capaciteitsmanagement lezen?

Je leest het hele artikel via de button.

4. Drie belangrijke vragen over de inzet van externen in de ziekenhuiszorg beantwoord

Er worden vaak externen ingezet in de ziekenhuiszorg. Externen zijn niet-permanente werknemers om aan de doelstellingen van het ziekenhuis te kunnen voldoen. Maar wanneer zet je deze externen precies in als planner?

ZP_Drie_belangrijke_vragen_over_de_inzet_van_externen_in_de_ziekenhuiszorg_beantwoord

Wat zijn de voordelen, maar vooral ook de nadelen?

5. Gezond roosteren in de ziekenhuiszorg: de sleutel tot kwaliteit en welzijn

In de wereld van de ziekenhuiszorg is er één cruciaal aspect dat bovenaan de lijst van prioriteiten staat: gezondheid. Het is belangrijk om een gezond rooster te hanteren om zo het welzijn van het personeel te waarborgen en de kwaliteit van zorg voor patiënten te verbeteren.

Gezond roosteren in de ziekenhuiszorg de sleutel tot kwaliteit en welzijn

Hoe zorg je voor een gezond rooster?